ΕΑΓ

Ο Δεκάλογος των Χριστουγεννιάτικων διακοπών μέσα από τον φακό του Αποτελεσματικού Γονέα (ΕΑΓ) & των Νευροεπιστημών

Εκπαιδεύω γονείς- και όχι μόνο- στις δεξιότητες του Αποτελεσματικού Γονέα τα τελευταία 6 χρόνια, από τότε δηλ. που ξεκίνησε και επίσημα το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Dr. Thomas Gordon στην Ελλάδα. Για τις Χριστουγεννιάτικες διακοπές, σκέφτηκα να δημιουργήσω ένα δεκάλογο που να ενσωματώνει πολλές από τις δεξιότητες της ΕΑΓ και εύχομαι να είναι βοηθητικός για όλους τους γονείς! Feel free to share it!

ΤΑΞΙΔΙ

1. Αν σκοπεύετε να ταξιδέψετε για τις γιορτές, ενημερώστε το παιδί σας εγκαίρως γι’ αυτό το ταξίδι. Πού θα πάτε, με ποιο μέσο θα ταξιδέψετε, πόσο θα μείνετε, ποιους θα συναντήσετε, που θα μείνετε κλπ. Το βοηθάτε να προετοιμαστεί γι’ αυτή την αλλαγή και εκφράζετε έμπρακτα την ισοτιμία και τον σεβασμό σας απέναντι στο πρόσωπο του παιδιού. Αξίες ΕΑΓ: ισοτιμία και σεβασμός στη σχέση.

ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ

2. Στο βαθμό που σας είναι γνωστό, ενημερώστε το παιδί σας για όλο το πρόγραμμα των επισκέψεων που θα δεχθείτε. Το παιδί έτσι γνωρίζει και δεν αιφνιδιάζεται. Το σπίτι είναι ο χώρος του όπως και της υπόλοιπης οικογένειας και χρειάζεται να γνωρίζει ποιος το επισκέπτεται- Αξίες ΕΑΓ: ισοτιμία και σεβασμός στη σχέση.

3. Ρωτήστε το παιδί σας αν θα ήθελε και εκείνο να καλέσει δικούς του φίλους στο σπίτι – Αξίες ΕΑΓ: ισοτιμία και σεβασμός στη σχέση.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

4. Προσέξτε να μην υπερφορτώσετε το πρόγραμμα σας καθώς η κούραση δημιουργεί χαμηλό όριο ανοχής και κατ’ επέκταση εντάσεις– ΕΑΓ Παράγοντες που επηρεάζουν την ανοχή μου βλ. «Εαυτός».

ΑΓΙΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ- ΔΩΡΑ

5. Ο Άγιος Βασίλης δεν φέρνει δώρα στα «καλά» παιδιά. Αυτό είναι μια ταμπέλα (τα «καλά» παιδιά) και φανερώνει «κρυφή» ατζέντα (Γίνε το παιδί που θέλω και τότε θα πάρεις δώρο)- ΕΑΓ Χρήση ταμπέλας- χειρισμός από την πλευρά του γονιού

6. Τα «κακά» παιδιά δεν παίρνουν δώρο. Ξανά χρήση απειλής, χειρισμός (Δεν είσαι αυτός που επιθυμώ, δεν μου αρέσει η συμπεριφορά σου γι’ αυτό θα τιμωρηθείς μέσα από την στέρηση αλλά δεν θα το κάνω εγώ… ο Άγιος Βασίλης)

ΚΑΛΑΝΤΑ

7. Αν το παιδί σας επιθυμεί να πει τα κάλαντα, και εσείς λόγω ηλικίας ανησυχείτε για την ασφάλειά του, βρείτε μια λύση Win – Win – «Μπορώ να σε συνοδέψω σε αυτή την δραστηριότητα» αντί «Αποκλείεται… Δεν θα πας πουθενά. Είσαι μικρός και κινδυνεύεις να σε αρπάξουν κλπ».

ΑΞΙΕΣ

8. Χρησιμοποιείστε την «Περιοχή χωρίς Πρόβλημα» της ΕΑΓ για να εκφράσετε τις σκέψεις σας, τις αξίες σας και τις αναμνήσεις σας γύρω από τις οικογενειακές γιορτές.

1 to 1 FUN TIME

9. Αξιοποιείστε την προετοιμασία γλυκών και φαγητών ως 1 to 1 fun time με το παιδί. Με σεβασμό όμως, στο ρυθμό του και στις δεξιότητες του ανάλογα με το αναπτυξιακό του στάδιο – ΕΑΓ Διεύρυνση περιοχής χωρίς πρόβλημα, καλλιέργεια της σύνδεσης.

ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ ΠΟΥ ΦΕΥΓΕΙ- ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΣΚΕΨΕΩΝ –ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ (Νευροεπιστήμες)

10. Περιγράψτε/διηγηθείτε την χρονιά που πέρασε σαν μια κοινή δραστηριότητα (αν το παιδί είναι πολύ μικρό το κάνετε εσείς κυρίως γι’ αυτό). Συμπεριλάβετε σκέψεις, εμπειρίες, συναισθήματα. Με αυτό τον τρόπο βοηθάτε στην καλύτερη ενσωμάτωση των βιωμάτων μιας ολόκληρης χρονιάς και ενισχύετε την σύνδεση σε αριστερό-δεξί ημισφαίριο.

Με εκτίμηση,

Σοφιάνα Μηλιωρίτσα
Εκπαίδευση Αποτελεσματικού Γονέα Certified Trainer

www.smilioritsa.gr

fb:Εκπαίδευση Αποτελεσματικού Γονέα- P.E.T Σοφιάνα Μηλιωρίτσα

Διαβάστε περισσότερα άρθρα